فروش لوازم یدکی تویوتا
ریشههای تاسیس شرکت خودروسازی تویوتا، به سال 1926 بازمیگردد، که ساکیشی تویودا، اقدام به راهاندازی شرکت صنایع تویوتا نمود. پیشینه این شرکت، که در صنعت نساجی فعالیت میکرد نیز، به ابتدای قرن بیستم بازمیگردد، که به عنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت مینمود. ساکیشی تویودا، که سالها همچون پدرش، به فروش فرش اشتغال داشت، این کارخانه را راهانداخته بود و در سال 1894 یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته بود. ساکیشی در سال 1924 نوع تماماتوماتیک آن را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویوتا، تحت نام صنایع تویوتا پا به عرصه وجود نهاد. پسر کنجکاو و مستعد او، کیشیرو تویودا که در سال 1929 در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه توکیو فارغالتحصیل شده بود، در کارخانه پدر مشغول به کار گردید، اما همه توجه او صرف ساخت موتور اتومبیل شد. در سال 1929 موافقتنامهای با شرکت برادران پلات از انگلستان در ماشین آلات صنعتی ریسندگی و بافندگی به امضا رسید. بر اساس این توافقنامه حق تولید و فروش دستگاههای اتوماتیک بافندگی به کشورهایی غیر از ژاپن نیز (مثل چین و آمریکا) در قبال100٫000 پوند داده میشد، که در پی آن، کیشیرو رهسپار ایالات متحده آمریکا شد. البته کیشیرو از این سفر اهداف دیگری نیز داشت. در زمان انجام مذاکرات با برادران پلات، مجذوب اتومبیلها در غرب شد. در این سفر بود، که او تصمیم خود را برای ورود به صنعت خودروسازی گرفت. در سال 1930 کیشیرو تحقیق بر روی موتورهای گازوئیلی را آغاز کرد. کیشیرو در مورد برنامه آینده خود با رئیس شرکت، ریسابورو مشورت نمود، ریسابورو در ابتدا بسیار محتاط بود و فریادهای اعتراض از داخل و خارج کمپانی بلند شد، اما کیشیرو بر تصمیم خود پافشاری میکرد و عقیده داشت که این تجارت برای کمپانی سودمند خواهد بود و از همه مهمتر دولت نیز آشکارا برای سیاستگذاری پیشبرد صنایع اتومبیل در تلاش بود. طولی نکشید که ریسابورو موافقت کرد و کیشیرو دپارتمان اتومبیل را در سال 1933 در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، راهاندازی نمود. هدف او تولید اتومبیلهای مناسب با شرایط ژاپن بود، در حالیکه نکات مثبت اتومبیلهای خارجی را نیز در نظر داشت. در سال 1935 اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. یک سال بعد، یعنی 1937 شرکت تویوتاموتور بهطور رسمی افتتاح شد. بدین ترتیب یکی از موفقترین کارخانجات ریسندگی ژاپن، در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش، به کارخانه خودروسازی تبدیل گشت. تلاش و همت کیشیرو تویودا باعث شد، که از دل کارخانه پدر، کارخانهای جدید، تاسیس شود. در ابتدا خود کیشیرو به عنوان قائم مقام شرکت جدید عمل میکرد، که در سال 1941 به عنوان مدیرعامل، مشغول به کار شد. بلافاصله پس از راهافتادن شرکت جدید، اصول مدیریتی نوینی در روش مدیریت و اداره کارخانه، به کار گرفته شد. در سال 1938 سیستم JIT عملیاتی شد. دو سال بعد، موسسه تحقیقاتی تویوتا افتتاح گردید. سال 1951 سیستم پیشنهاد ایدههای خلاق در تویوتا فعال شد. 1973 مرکز طراحی و سال بعد نیز مرکز آموزش تویوتا، توسط کیشیرو راهاندازی گردید. اولین محصول تجاری شرکت تویوتا، کامیون 1٫5 تنی جی1 بود. در طی جنگ جهانی دوم تمام کارخانه در اختیار جنگ بود و برای ارتش ژاپن، کامیون تولید میکرد. تا چند سال بعد، از اتمام جنگ نیز، اجازه تولید خودرو به تویوتا داده نشد. در سال 1952 با مرگ کیشیرو، مسئولیت شرکت بر عهده ایجی تویوتا پسر عموی او، قرار گرفت. ایجی به همراه پسر کیشیرو، شوئی شیرو تویوتا و طی سالهای بعد، تویوتا را به یکی از شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان تبدیل کردند. در سال 1977 مرکز فنی تویوتا در ایالات متحده آمریکا افتتاح شد و سال 1984 همکاری تویوتا با جنرال موتورز در ایالات متحده صورت گرفت. پس از ایجی، تایچی اونو مسئولیت شرکت را به عهده داشت و در استقرار سیستم تولید تویوتا، بسیار همت گماشت و اصول راهنمای تویوتا را، در سال 1992 منتشر کرد. امروزه تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است، که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیونهای بزرگ را در انواع مدلها تولید میکند. شرکت تویوتا همچنین فعالیتهای مختلفی در زمینه خدمات مخابراتی – خانههای پیشساخته و قایقهای تفریحی انجام دادهاست. سیستم تولید تویوتا یک شرکت معمولی تولید خودرو نیست. از همان آغاز راهاندازی شرکت، اصول و مبانی بکر مدیریتی در شرکت به کار گرفته شد. این همان وقتی بود، که کیشیرو تویودا جوان در کارخانه ریسندگی پدرش ساکیشی تویودا، با ایدهگیری استفاده از نوار نقاله، خط مونتاژ تولید موتور گازوئیلی کوچکی را، با کمک مهندسان جوان دیگر راهانداخت. پدر کیشیرو معتقد بود، هیچ فرایندی را نمیتوان کامل نامید و همیشه جایی برای بهبود وجود دارد و همین اندیشه بهبود بود، که فرایند کایزن یا بهبود مستمر را در تویوتا نهادینه کرد. ماجرای تولد شرکت جدید تولید خودرو در گوشه کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، اندیشه ساده و جمع و جور کار کردن و بیریخت و پاش بودن و آراستگی محیط کار را، در ذهن و دل کارکنان شرکت جدید، جای داد و بدین ترتیب شرکت خودروسازی تویوتا، مدل سیستم تولیدی خاص خود را، به دنیا عرضه کرد. بنیان سیستم تولید تویوتا، فلسفه حذف کامل اتلافهاست! کیشیرو معتقد بود، شرایط ایدئال برای تولید وقتی است، که ماشین آلات و افراد با هم کار کنند، تا بدون هیچگونه اتلافی ارزش افزوده ایجاد شود. اونوتایشی، مهندس جوانی که در سال 1932 به تویوتا پیوست در توسعه اندیشه کایزن، در تویوتا نقش مهمی داشت. او با ابداع سیستم کانبان، بُعد دیگری از سیستم تولید تویوتا را عرضه کرد و با دمینگ و ایشیکاوا همکاری نزدیکی داشت.
لوازم یدکی اصلی تویوتا را با ضمانت بهترین قیمت از ما بخرید
لوازم تویوتا و لوازم یدکی تویوتا,اصلی ترین لوازم یدکی تویوتا با ضمانت بهترین قیمت,لوازم تویوتا,لوازم تویوتا اصلی تنها در سایت تویوتا ,قطعات یدکی تویوتا ، لوازم یدکی تویوتا ، یدکی تویوتا ، قطعات تویوتا ، لوازم تویوتا ، قطعات تویوتا اورجینال ، لوازم تویوتا اورجینال فروش لوازم و قطعات یدکی تویوتا (toyota) لوازم یدکی تویوتا شرکت خودروسازی تویوتا، یک شرکت سهامی خاص تحت عنوان ماتسودا است که با نام تجاری تویوتا شناخته شده است. موسسخودروسازی تویوتا جوجیرو ماتسودا بوده و دفتر مرکزی این خودروسازی در شهر هیروشیما در کشور ژاپن واقع شده است. شرکت خودروسازی تویوتا در سال 2006 حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید کرده است که در کشورهای مختلف جهان آنها را به فروش رسانده است شرکت خودروسازی تویوتا (به ژاپنی: トヨタ自動車株式会社) یک شرکت چندملیتی ساخت خودرو و ماشینآلات مستقر در شهر تویوتا در استان آیچی ژاپن است. اولین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال 1937 توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راهاندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت تویوتا ایای نام داشت. شرکت تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز میباشد.[3] سهام این کمپانی در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله میشود. ریشههای تاسیس شرکت خودروسازی تویوتا، به سال 1926 بازمیگردد، که ساکیشی تویودا، اقدام به راهاندازی شرکت صنایع تویوتا نمود. پیشینه این شرکت، که در صنعت نساجی فعالیت میکرد نیز، به ابتدای قرن بیستم بازمیگردد، که به عنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت مینمود. ساکیشی تویودا، که سالها همچون پدرش، به فروش فرش اشتغال داشت، این کارخانه را راهانداخته بود و در سال 1894 یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته بود. ساکیشی در سال 1924 نوع تماماتوماتیک آن را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویوتا، تحت نام صنایع تویوتا پا به عرصه وجود نهاد. پسر کنجکاو و مستعد او، کیشیرو تویودا که در سال 1929 در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه توکیو فارغالتحصیل شده بود، در کارخانه پدر مشغول به کار گردید، اما همه توجه او صرف ساخت موتور اتومبیل شد. در سال 1929 موافقتنامهای با شرکت برادران پلات از انگلستان در ماشین آلات صنعتی ریسندگی و بافندگی به امضا رسید. بر اساس این توافقنامه حق تولید و فروش دستگاههای اتوماتیک بافندگی به کشورهایی غیر از ژاپن نیز (مثل چین و آمریکا) در قبال100٫000 پوند داده میشد، که در پی آن، کیشیرو رهسپار ایالات متحده آمریکا شد. البته کیشیرو از این سفر اهداف دیگری نیز داشت. در زمان انجام مذاکرات با برادران پلات، مجذوب اتومبیلها در غرب شد. در این سفر بود، که او تصمیم خود را برای ورود به صنعت خودروسازی گرفت. در سال 1930 کیشیرو تحقیق بر روی موتورهای گازوئیلی را آغاز کرد. کیشیرو در مورد برنامه آینده خود با رئیس شرکت، ریسابورو مشورت نمود، ریسابورو در ابتدا بسیار محتاط بود و فریادهای اعتراض از داخل و خارج کمپانی بلند شد، اما کیشیرو بر تصمیم خود پافشاری میکرد و عقیده داشت که این تجارت برای کمپانی سودمند خواهد بود و از همه مهمتر دولت نیز آشکارا برای سیاستگذاری پیشبرد صنایع اتومبیل در تلاش بود. طولی نکشید که ریسابورو موافقت کرد و کیشیرو دپارتمان اتومبیل را در سال 1933 در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، راهاندازی نمود. هدف او تولید اتومبیلهای مناسب با شرایط ژاپن بود، در حالیکه نکات مثبت اتومبیلهای خارجی را نیز در نظر داشت. در سال 1935 اولین کارخانه خودروسازی تویوتا، آغاز به کار کرد و سال بعد، لوگوی تویودا به تویوتا تغییر یافت. یک سال بعد، یعنی 1937 شرکت تویوتاموتور بهطور رسمی افتتاح شد. بدین ترتیب یکی از موفقترین کارخانجات ریسندگی ژاپن، در بین دو جنگ جهانی با تغییر گرایش، به کارخانه خودروسازی تبدیل گشت. تلاش و همت کیشیرو تویودا باعث شد، که از دل کارخانه پدر، کارخانهای جدید، تاسیس شود. در ابتدا خود کیشیرو به عنوان قائم مقام شرکت جدید عمل میکرد، که در سال 1941 به عنوان مدیرعامل، مشغول به کار شد. بلافاصله پس از راهافتادن شرکت جدید، اصول مدیریتی نوینی در روش مدیریت و اداره کارخانه، به کار گرفته شد. صنایع تویوتا صنایع تویوتا، شرکت خودروسازی ژاپنی است، که در زمینه تولید ماشینآلات نساجی، تجهیزات حملونقل و دستگاههای الکترونیکی فعالیت مینماید. شرکت صنایع تویوتا در سال 1926 توسط ساکیشی تویودا راهاندازی شد و در حال حاضر بهعنوان بزرگترین تولیدکننده لیفتراک در جهان شناخته میشود.[1] همچنین یکی از بزرگترین سازندگان انواع کمپرسور در جهان بهشمار میآید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کاریا، آیچی، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله میشود. خدمات مالی تویوتا خدمات مالی تویوتا، شرکت خدمات مالی ژاپنی است، که در زمینه ارائه خدمات بیمه اتومبیل، بیمههای عمومی، لیزینگ و وام خودرو فعالیت مینماید. شرکت خدمات مالی تویوتا در سال 2000 بهعنوان شرکت تابعهای از تویوتا راهاندازی شد و در حال حاضر بازوی ارائه خدمات مالی شرکت خودروسازی تویوتا، در 33 کشور جهان میباشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر ناگویا، آیچی، ژاپن قرار دارد. آیسین سیکو آیسین سیکو، شرکت خودروسازی ژاپنی است، که زیرمجموعهای از گروه تویوتا بهشمار میآید و در زمینه تولید قطعات خودرو، موتورهای درونسوز، سیستمهای ترمز، جعبهدندههای خودکار، پمپهای حرارتی، سلولهای خورشیدی رنگحساس خودروی برقی دوگانه، و میل گاردان فعالیت مینماید. شرکت آیسین سیکو در سال 1949 توسط کیشیرو تویودا راهاندازی شد. این شرکت در سال 2007 در فهرست فورچون جهانی 500 در رتبه 347 از بزرگترین شرکتهای جهان قرار داشت. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آنجو، آیچی، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس توکیو و بورس ناگویا معامله میشود. تویوتا سوشو ساختمان مرکزی تویوتا سوشو تویوتا سوشو، شرکت بازرگانی ژاپنی است، که در رتبه ششم از بزرگترین شرکتهای تجاری جهان، قرار دارد و بهعنوان زیرمجموعهای از گروه تویوتا محسوب میشود. این شرکت در زمینه تجارت فلزات، قطعات خودرو و ماشینآلات صنعتی، تجهیزات الکتریکی، مواد غذایی، کالاهای اقتصادی، نفت و گاز، محصولات پتروشیمی، مواد شیمیایی و خدمات لجستیکی فعالیت مینماید. شرکت تویوتا سوشو در سال 1948 راهاندازی شد. سهامداران اصلی این شرکت، عبارتند از: تویوتا (21٫8٪)، صنایع تویوتا (11٫2٪)، گروه مالی میتسوبیشی یوافجی (2٫3٪)، شرکت بیمه میتسویی سومیتومو (1٫2٪)، نیپون لایف (1٫1٪) و بانک سومیتومو میتسویی (1٫2٪) میباشد. دفاتر مرکزی این شرکت در شهر ناگویا، آیچی و توکیو قرار دارند و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله میشود. هینو موتورز هینو موتورز، شرکت خودروسازی ژاپنی است، که در زمینه ساخت موتورهای دیزلی، انواع کامیونها و اتوبوسها فعالیت میکند. شرکت هینو موتورز در سال 1973 بهعنوان بخش تولید خودروهای سنگین شرکت خودروسازی تویوتا راهاندازی شد و هماکنون بزرگترین تولیدکننده خودروهای متوسط، نیمهسنگین و سنگین در کشور ژاپن بهشمار میرود.[2] هینو موتورز، لکسوس و دایهاتسو بهعنوان برندهای اصلی تویوتا شناخته میشوند. سهام هینو موتورز در بازار بورس توکیو معامله میشود، همچنین جزئی از شاخص نیکی 225 محسوب میشود. دایهاتسو دایهاتسو شرکت خودروسازی ژاپنی است، (به ژاپنی: ダイハツ工業) که به لحاظ تولید خودروهای سایز کوچک و نیز خودروهای بیابانگرد، مشهور میباشد. این شرکت در حال حاضر بهعنوان شرکت تابعهای از گروه تویوتا فعالیت میکند و شرکت تویوتا با در اختیار داشتن 51٫2٪ درصد از سهام دایهاتسو، بزرگترین سهامدار آن بهشمار میآید. ریشههای تاسیس شرکت خودروسازی دایهاتسو به سال 1906 بازمیگردد، که هماکنون بهعنوان قدیمیترین شرکت خودروسازی فعال در ژاپن شناخته میشود. سهام این شرکت در بازار بورس توکیو معامله میشود. دفتر مرکزی شرکت دایهاتسو در شهر ایکهدا، اوساکا قرار گرفتهاست.[3] تویوتا بوشوکا ساختمان مرکزی تویوتا بوشوکا تویوتا بوشوکا، شرکت خودروسازی ژاپنی است، که در زمینه تولید قطعات خودرو، تزئینات داخلی اتومبیل و محصولات نساجی فعالیت مینماید. شرکت تویوتا بوشوکا در سال 1950 راهاندازی شد و در حال حاضر زیرمجموعهای از گروه تویوتا میباشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کاریا، آیچی، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس توکیو و بورس اوساکا معامله میشود. دنسو دنسو، (به انگلیسی: Denso) شرکت خودروسازی ژاپنی (به ژاپنی: 株式会社デンソー) است، که در زمینه تولید و عرضه انواع قطعات خودروها، کامیونها و ماشینآلات سنگین فعالیت مینماید. این شرکت در سال 1949 تحت نام نیپون دنسو تاسیس شد و در سال 1996 بهفرم کنونی، تغییر نام داد. شرکت دنسو یکی از شرکتهای زیرمجموعه گروه تویوتا بهشمار میآید. شهرت آن در کشورهای توسعهیافته، اغلب بهدلیل خلق بارکدهای دوبعدی کیو آر کد میباشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کاریا، آیچی، ژاپن قرار دارد[4] و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله میشود. در سال 2010 شرکت دنسو در فهرست فورچون جهانی 500 در زتبه 232 از بزرگترین شرکتهای جهان قرار گرفت.[5] در حال حاضر، شرکت دنسو از 184 شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شدهاست، که تعداد 68 شرکت در ژاپن، 34 شرکت در آمریکا، 34 شرکت در اروپا و 48 شرکت در آسیا-اقیانوسیه مستقر میباشند.[6] صنایع سنگین فوجی صنایع سنگین فوجی، شرکت صنایع سنگین ژاپنی است که بیشتر بخاطر ساخت خودروهای با برند سوبارو شناخته میشود. این شرکت پیش از رسیدن به این وضعیت و در زمان جنگ جهانی دوم شرکت هواپیماسازی ناکاجیما نام داشت و هواپیماهای مورد نیاز ارتش ژاپن را تهیه میکرد. در اواخر جنگ جهانی دوم دولتهای متفقین این شرکت را از بین بردند. در سال 1950 بخشی از این شرکت، صنایع سنگین فوجی نامیده شد. در 15 ژوئیه 1953 میلادی 5 شرکت ژاپنی فوجی کوگیو، فوجی جیدوشا کوگیو، امیا فوجی کوگیو، اوتسونومیا شریو و توکیو فوجی سانگیو به یکدیگر پیوسته و بزرگترین شرکت سازنده صنایع حمل و نقل در ژاپن را تشکیل دادند. هماکنون این شرکت بیش از 15٬000 نفر در سراسر جهان کارمند دارد و محصولاتش به 100 کشور دنیا صادر میگردد. این شرکت 9 کارخانه دارد. این شرکت هماکنون به ساخت خودروهایی با برند سوبارو، قطعات هوافضایی برای شرکت بوئینگ، بالگرد برای نیروهای دفاعی ژاپن، ریتیون، هاوکر و جتهای تجاری اکلیپس اویییشن مشغول است. تویوتا تویوتا، شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر تویوتا، آیچی قرار دارد. شمار کارکنان شرکت تویوتا در سال 2013 بیش از 333 هزار نفر اعلام شد و در سال 2011 پس از جنرال موتورز و گروه فولکسواگن، بهعنوان سومین شرکت خودروسازی جهان از نظر میزان فروش شناخته شد. شرکت تویوتا در ماه ژوئیه سال 2012 تولید 200 میلیونمین خودروی خود را، اعلام نمود! این شرکت، در حال حاضر (2013) در فهرست بزرگترین شرکتهای جهان، در رتبه سیزدهم قرار دارد. اولین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال 1937 توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راهاندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت نیز، تویوتا ایای نام داشت. شرکت تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز میباشد.[7] سهام این کمپانی در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله میشود.